paulamarie

Alla inlägg under mars 2011

Av Paula Karlsson Lindh - 30 mars 2011 21:46

                     

Vissst e han fin min lillkille....

Av Paula Karlsson Lindh - 30 mars 2011 21:32

  Åhhh va det e gott o rulla sig efter jobbet...


  Mera där ja....


  Så där ja nu va det klart..


 

Becki Bus


  Tosca e trött..



  Goa Dea


  Lille Dixon vill va med på bild


  Puss på dig darlingen min...




Av Paula Karlsson Lindh - 30 mars 2011 20:54

Utgången ur stallet.




Stallgången o Kvickens box närmast.   

Mera stallgång.

 


 


Väggen i sadelkammaren med alla selarna.

 



 

Av Paula Karlsson Lindh - 30 mars 2011 14:55

Jupp de blev de idag igen, Becka va med idagd å hon ändå va hemma med studier...skönt det. Så hon körde Becki o ja Kvicken.

Vi började dock med en lunch på fiket på banan, mys de. Kollade lite på provloppets hästar o så innan vi gorde klart våra.

Värmde 3 bakvarv, skulle vart mer men det gick fan inte, kunde inte hålla Kvicken alls på slutet då, jobbigt. Hade värk i både armar o händer. Fy bubblan va han e taggad nu. Tur Pucken kör loppen...

Vände upp o Kvicken iväg, fick ewn kort galopp då mina armar gav upp o ja va tvungen att släppa, fick ner han direkt o sen va det full rulle hela vägen. Hur fin som helst. Körde 35 med honom idag på 3140m. Bra de. Becki gick nästan samma tid hon, 36,7. Inte illa. Min gumma det. Bara 3e gången hon e på banan så ja e nöjd. <Inte va de trötta heller så det känns fint inför start med Kvicken på fredag. Bara han inte  hoppar i starten så går det nog fint.

Sen hem o fixa ordning hästar o saker, sen mot grums o hämta de små...o hem o laga mat som ja håller på med nu faktiskt.


See ya later.

Av Paula Karlsson Lindh - 29 mars 2011 23:02

I möra ska det bli banan med Kvicken o Becki bara de andra e till skolan o dagiset...Bcka har ju hemstudier så hon hänger med mig in o kör Becki i möra, spännande. Mina tjejer det, ja kör galingen ja...

Start fredag Åmål, fan va kul.


    Hoppas de går lika fint som sist.

Av Paula Karlsson Lindh - 29 mars 2011 22:56

Ja idag har det vart full fart. Stolpar upp min dag, trött som fan så ja orkar inte annars.


  • Körde Rickard till skolan o <Rasse till dagis.
  • Till Anna på fika på sadelmakeriet, mys de.
  • Skolan med Becka å samtal med läranen. Hmm ja vad säger man, kunde ju vart bättre, men det kommer. Smart unge har man ju.
  • Körde Becka till Jennier då de skulle plugga ihop.
  • Hem o jobbade en stun på firman. Kul nu när man lärt sig mer.
  • Hämtade Rasse på dagis och mötte Rickard vid bussen.
  • Hem o käkade mat ja köpt med hem idag, mums, pizza o kebabrulle.
  • Upp till stallet o mockade medans Becka red Tosca.
  • Sen började ja o städa, Becka ville ha eget utrymme för sina grejer i stallet så vi har börjat på en sadelkammare i foderboxen, ska bara upp några skivor så e det helt klart. Blir as nice o min sadelkammare blev mkt större när hennes saker försvann. Heheheh
  • Hem o fixa Rasse för kvälleno chilla i soffan.
  • Badade Rasse o duschade själv, gud va gött. Allt satans damm o skit.
  • Sen blev det söffao NCIS bla....
  • Nu ska det nannas tror ja, tröööttt.
  • Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Hmm

Av Paula Karlsson Lindh - 28 mars 2011 11:28

Vad gör man idag när det bara e kallt

Sitter här själv och lyssnar på radion

Funderar på vad man ska hitta på

Ska ut en sväng

Det har ja bestämt

Men att ta sig till dörren e värre än ja trodde

Hmm, får ta mig samman nu.


Ses senare

Av Paula Karlsson Lindh - 28 mars 2011 11:24

Ja här sitter man o fryser, fy fan va kallt de e.

Ska ta en tur med hästarna tror jag betämt. Ska in te banan på onsdag tror ja det blir. Tar med mig båda då. Becka ska få köra en åt mig, spännande de. Becki Bus behöver sällskapet så det e bara att tuta o köra det. Måste ju sluta med dumheterna damen....Vill ju inte springa när vi kommer te stallkurvan det nötet. Men med sällskap vill hon ju hänga efter så då löser det sig säkert...


 

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards