paulamarie

Alla inlägg under juli 2012

Av Paula Karlsson Lindh - 27 juli 2012 12:55

Har nu flera gånger vart nere till vår granne och ridit hans vackra friesers. Gud va det e skoj alltså. Att få sitta på dessa vackra djur o rida lite dressyr det gör mig verkligen sjukt lycklig. De sista dagarna har ja ridit en underbar valack som heter Kereel, sjukt fint häst, kan det mesta så ja har ridit lite passage till och med. UNDERBART!!! Till veckan blir det nog fler gånger då jag och Rebecka skall ta oss en vända i skogen med stona ev. Beror på då det ensa stot ska betäckas om och är i full gång med det. Men det löser sig de har ju 4 st ridbara så.


I onsdags var jag och Julia till GRK och red Jessie och Kvicken. Hoppning stog på schemat, gick kanon bara att min kicker slog en del men gick faktiskt asfint däremellan. Kanon kul var det och ja känner att ja blir säkrare för varje gång. Känns tryggt inför vintern och våren då min älskade Aelsa skall ridas in. SPÄNNANDE!!


Kolla in det kommer bilder jag lovar.

Av Paula Karlsson Lindh - 4 juli 2012 01:04

Nja de började ju igår egentligen.

Matte skulle ta mig o nötterna med ut på en tur hade hon tänkt, hahaha ja hade ju stått en vecka på betet ja o mumsat så ja va taggad till tusen ska ja lova. O nog fick hon så hon teg alltid, ja slog o kunde inte skriitta, ja varför ska man gå när man kan springa för, dumt tycker jag. Fast matte tyckte att ja va hur besvärlig som helst. Nåja, vi red vägarna o en sväng i skogen med. Mys va de o matte va ganska lugn på mig när vi red i skogen, men så fort vi kom ut på vägen o ja visade klart o tydligt att ja ville springa fick ja de tror ni. NEJ inte heller, tro fan att man sparkar bakuter då ju, eller hur?

///Kvicken


Idag red jag Becka ponny åt henne, ja tyckte det kändes kanon o hon såg väldigt bra ut med måste ja nog tillägga. Bilder tror ja Becka har lagt upp åt mig på Facebook. Kolla in dem. Red även Jessie en sväng med, fin hon med, fattade båda galopperna också o kändes toppen. Super nöjd med dagen.

/// Paula

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards