paulamarie

Alla inlägg under oktober 2011

Av Paula Karlsson Lindh - 31 oktober 2011 16:27

Idag tog vi ett pass med våra små. Bandit har ju inte gått i grimskaft så mycket, men idag tog vi ett träns på honom med bett som han fick gå o leka med, på frågan om han gillade det, NJAAAAA, det tror ja inte, men han skötte sig fantastiskt bra.

Aelsa skulle ju gå med då som ledare, o det skötte hon kanon. Men för att testa henne så tog vi på full mundering, snygg schabrak, sadel, benlindor, huva o träns. GUD va fin hon blev, ser ju nästan vuxen ut på vissa bilder. Fan va snygg hon e alltså, älskar min polle.''

Kolla in bilderna nedan.....


               

Av Paula Karlsson Lindh - 31 oktober 2011 16:27

Idag tog vi ett pass med våra små. Bandit har ju inte gått i grimskaft så mycket, men idag tog vi ett träns på honom med bett som han fick gå o leka med, på frågan om han gillade det, NJAAAAA, det tror ja inte, men han skötte sig fantastiskt bra.

Aelsa skulle ju gå med då som ledare, o det skötte hon kanon. Men för att testa henne så tog vi på full mundering, snygg schabrak, sadel, benlindor, huva o träns. GUD va fin hon blev, ser ju nästan vuxen ut på vissa bilder. Fan va snygg hon e alltså, älskar min polle.''

Kolla in bilderna nedan.....


               

Av Paula Karlsson Lindh - 20 oktober 2011 21:45

                 

Av Paula Karlsson Lindh - 20 oktober 2011 21:30

       

Av Paula Karlsson Lindh - 20 oktober 2011 21:30

Min första egna travhäst.


    Nr5 Hubbis...    

Av Paula Karlsson Lindh - 14 oktober 2011 18:30

Idag tog ja ut Becki Bus på en kort tur för att se hur allt stog till med henne efter hennes snabbjobb, hon såg fin ut, inga bekymmer. Det roliga var att ja tog med mig Aelsa på turen, hon fattade direkt att hon skulle springa efter Beckis kärra, brydde sig inte om ett dugg, kanon de, skönt när de e sååå coola. Älskar den hästen, mycket skritt vart det då Aelsa inte orkade trava hela vägen, körde nog 4km och det gick bra, skönt. Det får vi göra om.


// Paula

Av Paula Karlsson Lindh - 12 oktober 2011 21:18

Dagens jobb på Färjestad gick väl inte alls som ja hade tänkt det. Kvicken bara hoppade, het som ett troll hela tiden o pullade...såg sen att han hade ont i fötterna, barfota bak. Ajajaj.

Becki gick sitt första jobb efter 2 veckors vila med böld, gått lite lätt hemma bara. Nu fick hon en urkörare då hon promt skulle hänga på Kvicken, hihih, kändes fin som fan emellanåt o däremellan hackig, men det e ju som sagt ett glapp på 2 veckor. Farten hade hon inte tappat i alla fall, vi kör nästa vecka igen.

Av Paula Karlsson Lindh - 11 oktober 2011 22:21

Detta va första gången ja såg den lilla busen som till sist skulle bli vår.


   

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards