paulamarie

Alla inlägg under januari 2012

Av Paula Karlsson Lindh - 31 januari 2012 20:12

Jupp idag fick sig hästarna en tur med linan. Kvicken va först ut och han va pigg och bara sprang i trav o galopp i full fart en bra stund i båda varven, sen lugnade han ner sig o vi kunde jobba lite. Han stannade på kommando o stog still. Full koll, hahahahah.Sen va de Julias lilla Girlies tur, gick super, jättepigg, men galopperade i rätt galopp i båda varven. Duktig tjej....nästa gång ska Julia få sitta på henne när vi gör detta.

Av Paula Karlsson Lindh - 30 januari 2012 22:07

Nu har ja bestämt mig. Kvicken får en chans till, måste ju se om vi kan lyckas ju. Håller det inte nu blir han ridhäst åt mig o Becka. Har ju testat lite nu o alla som såg oss sa att ja hade en kanon häst med stor ridbarhet och en otrolig samlingsförmåga, bara han slutar bråka o slappnar av. Fan vilka ökningar ja kan göra på han om han slappnar av, för fan vilket steg han har. Skjuter mig nästan ur sadeln när han länger iväg. Härligt.


Becki Bus ska dock ut på banan. Punkt slut. Hoppas hon kan göra sin mamma stolt.


Dea ja, du lever vidare i din dotter, me gud så ja saknar dig mitt älskade bustroll.

Av Paula Karlsson Lindh - 30 januari 2012 19:11

 Snygg va!!! 

WOW

Av Paula Karlsson Lindh - 30 januari 2012 18:25

Nu va det jäkligt längesedan ja gjorde ett inlägg här. Oj oj.

Nu e det så att Kvicken har vart på kurs för Camilla, hon rider western men har även ridit klassiskt o hoppat så hon kan det mesta. Hon e grym att hjälpa till med hästar man har problem med, hon löser det mesta. Becka har ridit för henne 4 gånger nu o hon o Tosca har kommit långt.'

Nu va det Kvickens tur. Gud va det va roligt, men va slut ja va. PUH!!!!

Lärde mig massor, tex att Kvicken e lite klaustrofobisk, han får panik då ja lägger om både skäkel o sen håller han för hårt i munnen, det e då han slår, det stämmer ju faktiskt. Sen ska ja aldrig bromsa honom på båda tyglarna utan släppa ytterhanden, höja inne o leda den fram mot hans mun, hmmm låter hur knäppt som helst, men de funkar, tro mig. Men vi har lång väg kvar. Om ja orkar ska ja ge mig ut på tur med honom i morgon, ensam tror ja. Brukar inte gå, men med hjälp av Camillas träning ska de fan gå. Håll tummarna.

Becki Bus e frisk igen o på g. Fast idag blev de bara longering då ja själv har feber o e matt i kroppen. Men pigg o fin va hon med bakuter o resningar hela tiden.

Aelsa har inte gjort nåt på länge nu, dags att börja igen nu när de inte e så halkigt ute på vägarna. Tömkörning o longering ska de bli träna på där.

Ska försöka blogga mera nu.....

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards