paulamarie

Alla inlägg under april 2012

Av Paula Karlsson Lindh - 29 april 2012 00:02

ja idag hade vi äntligen kanon väder.

Longerade en fin Kvicken idag, lugn men pigg, värmde upp 15 min sen byggde ja 2 låga hinder på volten o löshoppade över dem, asfin va han, fast trött fort, inte van än. ******** av mig idag.


Aelsa fick duscha idag, de gillade hon inte, men de blev hon i alla fall, på med fleecetäcket sen o ut på volten, testade lite småhinder med henne, ja hoppade först, hahahah de skulle ni sett, sen min pärla. Bilder kommer i morgon när Becka lagt in dem. Sååå fin o rätt teknik.

Av Paula Karlsson Lindh - 24 april 2012 21:55

Låt oss minnas de soliga dagar

då sorg o smärta fjärran var

Låt oss minnas de glädjedagar

då vi tillsammans var



***********




Våra ögon kan tindra

Våra läppar kan le

Men sorgen i vårt hjärta

Kan ingen se

Av Paula Karlsson Lindh - 24 april 2012 21:50

Stå ej o gråt vid min grav, ja sover ej, ja gav mig av.

Jag är tusen vindar över sjön

Jag är silverglittret över snön

Jag är solsken över mogen säd

jag är stilla regn över höstens träd


När du vaknar i morgonens vila

Är ja tysta fåglar som ila

i cirklande flykt över vatten

Jag är milda stjärnor om natten



Min saknad är så mycket större än ja trodde, de gör ont varje gång jag tänker på dig. Önskar du va här.

Av Paula Karlsson Lindh - 24 april 2012 21:22

Hade inte tänkt o rida med tjejerna ut igår, men de gjorde ja o det ångrar ja verkligen inte. GUUUUUUUD vilken underbar tur vi fick.

Red ut till vägen först, letade oss fram igenom skogen o hittade ett stort fält som vi drog gärnet på, faaaaaan va nice de va o Kvicken va underbar. Visst busade han o slog, men inte alls så illa o han hade skoj, de va det bästa.

Ner till Nyland red vi med o över gärdet där in i vår sommarhage o hem. Va nog ute över 1,5 tim. Awsome. Har inte vart så nöjd på länge o de kan man behöva nu.

Av Paula Karlsson Lindh - 18 april 2012 21:34

Ja idag åkte hon min lilla tjej, till en underbar familj i Gävle. Där ska hon få sin chans till ett liv på banan, de hon älskar mest av allt e ju att springa o nu ska hon få det. Känns underbart.

Familjen som har henne verkar vara toppen m'niskor, Birgitta är massör på häst, maken hennes är travtränare och dottern rider monte. Kan inte bli bättre.

Birgitta ringde mig tidigare ikväll o berättade att resan gått bra, hon sprang i hagen me de andra hästarna på gården och tyckte de va toppen, hon sa till mig att hon va en riktig snygging när hon rörde sig. Jaaa sa ja de e hon verkligen, hon kan allt visa upp sig när hon vill. Nu väntar ja med spänning på snabbjobb o resultaten. Håll tummarna nu.


 

Av Paula Karlsson Lindh - 16 april 2012 21:21

Ja ibland e det så eller hur? Alla dessa underbara tecknade filmer, ja jag älskar dem ännu, inte blir man för gammal för sånt eller? Min favvo e verkligen Snövit, helt underbar, tyckte den va lite otäck som barn, men nu, åhhh helt underbar. Askunden e en annan suverän disney film.

Senare kom ju Bilar, fan va ja skrattade, bästa de gjort på länge.

Nu går ju Bumbibjörnarna på Disney channel igen o då brukar ja sitta med Rasmus o kolla, de är för gulliga, hahahah lille Gramse och Bumbi. Sött.

En annan som ja kollade på med Becka när hon va liten var krambjörnarna, åhhh så gulligt.

Vad var er favvo eller favoriter??? Skriv o berätta.


         

Av Paula Karlsson Lindh - 16 april 2012 21:16

Asså kolla in detta, de e så  man blir tokig.


     



Hahahaha nu trodde ni de va nåt otäckt va? Fränt. Ja älskar choklad o lakrits. Fler som gör???  

Av Paula Karlsson Lindh - 16 april 2012 19:21

Ja idag har de vart toppen väder, mys de. 

Tog stallet själv nu på kvällen och gjorde allt klart, skönt o gå för sig själv o bara mysa.

Hämta Kvicken i hagen o borstade honom, satan va de damma. Ja fast han tänkte nog, måste hon borsta bort allting som ja jobbat så hårt att få dit, hahahah.

Satte på han gjord och tömmar. ut på volten och han va sååå fin, e så stolt över honom, har inte gått så fint på länge, och han verkade gilla det med. Underbart. Svett vart han med, avslutade med att gå på vägen o flytta för tömmarna, o de va inga problem alls.

Underbar häst.

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards