paulamarie

Alla inlägg under februari 2013

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 21:35

Ja mycket har man hört om foder, men idag vart jag glatt överasskad av PAVOs foder, nu vet ja ju att det e bra, det ser jag ju på mina hästar hemma som allihopa äter det. Men ja lärde mig så mycket mera, så nu ska Bandit få ett foder för sina dåliga fötter och Aelsa ska få ett för att bygga muskler av under inridningen och hennes uppbyggnad. Spännade ska de bli.

Lite skoj var det när ja frågade om nerv control fodret de hade, hur länge det tar innan du ser nån skillnad. Han sa 2-3 dagar. Ja bara, men du om ja använt en hel säck samt en 3kg påse av de dyrare tillskottet och han fortfarande e lika galen, va gör ja då?? Han kollade på mig o sa bara lika lungt, du har nog helt enkelt en galen häst som de inte går att göra nåt åt. TACK kände ja hahahahah. Dags att ge upp kanske!?


Tack Malin o Anna för en kanon kväll, de va lärorikt o skoj.  

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 13:49

Hahahaha, skrattade gott åt lille Lorax när vi var ute förut, han sprang runt som en dåre och hoppade i snön, dök med näsan i och nös när den blev full i snö. Sååå söt va han sen gjorde han en nr 2. OJ OJ vad glad han blev när han fick beröm av mig, hahahah. Hoppade i luften o skällde höggt. Urgullig va han, precis som han sa, kolla vad ja gjorde o ja va sååå duktig eller hur morsan. Härligt med valpar, saknat detta.  

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 11:39

         

Ja vet inte det ja, kanske på en söt lite A eller B ponny, men hallå ärligt, går det inte liiiiiite långt nu med dessa söta saker. De e ju djur inte ungar vi spökar ut eller?

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 11:26

Kolla in denna magplatta från JW, ganska snygg hihihi. Vet att >Becka älskar JW grejer.


 


Detta va ganska snyggt med tyckte jag.


 

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 11:17

     

Jag är väl kanske kvar av den gamla stammen som älskar vitt när man ska ut o tävla, tycker de e stilrent o läckert. Detta nya från schockemhöle är grymt tycker jag.

Av Paula Karlsson Lindh - 19 februari 2013 10:07

Varför kan inte veckan gå fortare, uuuh. Nedå, de e lungt ja e inte deppad alls. Bara såååå mycket denna veckan att de börjar stå mig upp i halsen. Idag e de möte på Beckas skola 16,30. I morgon ska jag till Charlotte för min efterlängtade massage o bryt at nacke hahaha. Torsdag ska vi fira jullan på hennes födelsedag 17,30. Fredag är det Stiftelsen med hela gänget på nöjes i stan, ja ja de ska bli askul så klart. Lördag är de 40års fest på Skutboudden för Håkan bråkan som fyller gubbe. Sist men inte minst på söndag ska Becka ut på årets första tävling o vi ska ha med oss Jocke o DIxon med i snyggkärran då de ska rida en LC de med. Så de blir fulla bilen i ungar o valpis till Filipstad på söndag. Full vecka??? NEEEE eller hur. Ja med de e skoj med som tur e ananrs hade ja med glädje hoppat in i väggen o slagit ihjäl mig själv alltså.


See ya later fans.

Av Paula Karlsson Lindh - 18 februari 2013 18:56

Jupp nu har man vatt dutti då igen, stallet klart som vanligt och hästarna fodrade. De fick komma in med så klart. Ganska blöta o nöja pollar ska ja lova.

Lille Lorax var med o mockade idag igen, blir bättre för vare dag att var med o fixa i stallet. Känns bra inför framtiden det. Han va med ut i hgen o släppte in hästarna, men de sörrni va HEMSKT!!! Vet ni va stora de e o va lite ja e såg han ut att tänka. Men fick man sitta i mates famn så gick de bra de med. Underbara voffsinen våran.

Ja till o med Nicke har blitt helt betagen i den lille ska ja lova. Gosar med han o snackar bebi språk hela tiden, hahahah sött värre store karn.

Av Paula Karlsson Lindh - 18 februari 2013 14:36

verkar gå vägen detta. Ska bli skoj, hoppas nu att hon tycker det samma om att vara hos oss en helg i månaden och få rida o fota o dyl. Spännande o skoj ska de bli i alla fall. Skruttan har ju vart så mkt hos oss tidigare att detta inte blir några problem. Med början i mars sa hon som var här. Nåja, ett tag kvar då. Ska kolla med A-C bara om vilken helg o sånt sen e de nog bara att köra på. Välkommen ska du vara skruttan....

  

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards