paulamarie

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Paula Karlsson Lindh - 9 februari 2012 21:56

Idag har va fan vart riktigt duktiga ja o min tjej. Vi logerade 2 hästar var. Ja tog Girlie som va pigg som fan, ville inte sluta gallopera, de va som hon tänkte, u du kärring ska du få se vad ja kan.

Sen va det puckots tur, pigg först sen seg som fan. Häst säger ja bara.

Becka tog Tosca o Kvicken, båda fina o busiga, mys de.


Igår körde ja o Julia Becki Bus o Kvicken. Kvicken va urgo att köra, lagom mycket i handen, pigg o fin, aldrig kört han när han vart så lugn, fan va nce de va. Vi körde långturen längs vägen. Väde innan vi kom fram till Näs. I backen på g tillbaka fick Becki frispel o slog bakut, träffade Jullans axel o ena fingret, Julia skrek o grät o ja fick panik, kunde ju fan inte köra 2 hästar hem ju. Vi började skritta hem o till slut kom Nicke o Becka som ja ringt efter. Julla fick åka med Nicke hem o Becka tog Kvicken o ja körde idioten som vid det laget inte rörde en muskel. Ursnäll. Men de hjälpte ite ju ja va ju asarg på henne. Slutade med att det bar till akuten o röngen för Jullan o hennes pappa, Becka va med som stöd. De var hemma kl 23. Trötta o hem kom de till oss som somnat i söffa. hahahah.

äja, idag va de rätt ok med Jullan i alla fall o puckot fick sig en omgång i linan som sagt. Ondskefull ja är. MOHAAAA!!!


Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards