paulamarie

Alla inlägg under maj 2012

Av Paula Karlsson Lindh - 3 maj 2012 22:23



               


Var snäll med att kommentera bilderna. Ja har inte hoppat på 15 år och min sits behöver jobbas på även min eftergift, men de kommer tillbaka, när ja känner mig helt säker i sadeln igen.

Av Paula Karlsson Lindh - 3 maj 2012 22:00

Ja idag tänkte ja rida en sväng då vi ska till Stockholm i helgen ja o maken. Nicke har vart trött på slutet o känner sig inte bra så ja bokade hotell i Stockholm, fredag-söndag. Ska fixa massage också o vi ska bara mysa, ut o äta och ligga länge på mornarna. Allt som vi inte gör hemma i lugn o ro. Känns toppen, nytändning kanske???


Nåja, tillbaka till ridningen.


Tog in Kvicken från hagen...ja han ska få berätta själv.


Matte borstade mig så fin så, ja fast ja e ju blank jämt ja, snygging ja vet ni. Hon sprutade ner mig med nåt som luktade apa, men oj vad blank ja blev, skiner som värsta solen. Ja de fixar ja sen tänkte ja, bara ja kommer ut i hagen igen. Hahahaha.


Ut på stallplanen  kom vi o hinder buggdes, ja blev jätte glad, fan va de e skoj o hoppa. Kunde inte stå still en minut o vänta, oj vad ja va duktig. Lillmatte Becka byggde högre o högre o ja bara....va fan vill du o hoppade så klart hur högt som helst över allt hon ställde upp. Ja e ju bäst så e det bara. Värsta hingsten ju.

Matte va jättenöjd med mig o oj vad ja vart svettig, fick en dusch och ut i den stora hagen. Myyyyyyyys, där hittade ja ett lagomt lerigt ställe o la mig där o rullade runt, runt, runt. ÅHHH vad de va skönt. Fast matte skrek på mig, va gör du din buse du som va så fin. Jaj aa hon ska väl ha nåt att göra nästa ridtur med eller hur??? MOHAAAA.


//Kvicken och matte


Bilder kommer, ska bara ladda ner dem

Av Paula Karlsson Lindh - 1 maj 2012 21:59

Skrev ju i går om min ridtur med Kvicken, här kommer lite bilder som Becka tagit, visst han vacker???


       

Av Paula Karlsson Lindh - 1 maj 2012 10:00

Jupp igår kväll skulle då morsan ta ut mig på tur igen, på med sadeln o tränset efter att snälla mini matte Julia spolat av min ack så skitiga ben. Fattar inget ja, ja som lagt ner så mycket tid på att de skulle se ut så, men nåja, e matte nöjd får väl ja va nöjd ja med.

Ut på stallplan. Hahahah tror ni ja tänkte låta henne sitta upp??. NUPP!!! Gick runt runt som vanligt o tänkte att hon skulle ge upp snart. Men de sket sig, för hon stoppade foten i stigbygeln o hoppade runt med mig tills hon kom upp. Attans också, ja ja, kanske lika bra det.

Ner mot gärdet med matte då, puh. Idag skulle vi öva på att ställa....ja bara, WHAT!! Måste man kunna det också, räcker det inte att ja kan springa fort o slå bakuter. Ne tydligen inte. Så ja böjde min vackra nacke o visade henne att jag kunde, men guuuuuuud vad det va jobbigt. De musklerna har ja inte än. Visst ser ja vältränad ut, men skärp er, gå på volt och gallopera lungt runt runt, de e tufft de. Men matte va så glad så glad så nåt rätt gjorde ja tydligen.

Kunde dock inte låta bli att slå en bakut här o där dock, de e ju skoj.

In i stallet sen, fick på mig ett tunt täcke och äntligen fick ja käka upp min kvällsmat. GNÄGG på er alla.


Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards