paulamarie

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Paula Karlsson Lindh - 28 januari 2013 19:20

Jupp de kan man lungt säja.

Va te söstra i morse o kollade valparna, ja som förövrigt va helt underbara. hihihhi kommer en tie mig om 8v. Fast ja maken e väl inte överlycklig, men nu e de bra. Mamma ska ha vovve.


Nåja kommer hem, möts av 4 puckon som springer runt som galningar. Hmmm, skoj tror ni? NEEE. Ville de in NEEEE!! Fast de e klart Aelsa växte lite da då hon kom o lät sig fångas in. Sen fick ja väl tag i Beckas Bandit, hmm in i hagen med han, han går en vända, kollar vart ja e o så går han ut på andra sidan igen. JÄVLA HÄST!!!

In te stallet o hämtar hö. Ut igen, då kommer de allt alla nötterna. Då dög de ja, mat...fast egentligen skulle de fan ha vart utta. Jaja, de fick mat o sen har de faktiskt höllt sig inne. HELL YEA!!!! Ja kan ja. Hoppas de håller sig där i möra me.


   See Ya

Av Paula Karlsson Lindh - 28 januari 2013 15:36

Just gått in på 

www.alpnaering.se

Beställt 6 burkar med kryddor. Måste rekomendera dessa kryddor verkligen, het underbara och dryga.

Idag blev det.....


Nahrom krydda

Grill krydda

Vitlökspeppar

Chili krydda

Dil o gräslök

Pepparkrydda


Använt kryddor från dem förut, underbar smak. Smakar mycket av dem. Rekomenderas varmt.




Av Paula Karlsson Lindh - 28 januari 2013 14:46

Idag har jag gjort goda kycklingen, Becka loves it.....hihihih. Men idag testar ja nåt nytt med....

''

Man steker kycklingfileer som man skurit i små bitar.

Kryddar med salt o peppar.

Sen i en ungssäker form

På med narom krydda så det blir alldeles gult

1 burk creme fraische

3 dl grädde

1/2 burk fetaost

Strö över riven ost eller skiva ost över.

In i ugnen i ca 30min elelr tills osten fått färg.


Serveras med ris.


Voila!!!

Av Paula Karlsson Lindh - 28 januari 2013 13:12

Ja så lät de i morse när ja fått höra att syrran o Henriks lilla Offa fått valpisar....ihhhhhhh. O en ska till mig i alla fall, de har ja bestämt. Underbart skoj ska de bli. Va o kikade på dem i morse, 3 boys o en tjej. Nice de. Guuuud vad jag längtar tills de är minst 8v....skoj o handla saker sen.


  see ya

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards