paulamarie

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Paula Karlsson Lindh - 31 januari 2013 18:20

Ja får er som inte vet e vi på valpjakt. Ska blir sjukt spännande med hund i huset igen. Det var längesendan nu. Kikade på en kull idag pappilon chihuhua blandning. Sååååååå sjukt söta. Risk för att det bli 2st. Vi får se. Ska dit i morgon igen o lägga handpenning . Svårt beslut nu, o så ska man snacka med maken med. Hmm, inte skoj. Han e ju iinte superpositiv till detta kan man säga, men han e ju aldrig hemma, o ja lovar att valparna kommer charma honom massor. 

Lägger ut en bild från blocket annonsen. Det är Ossie längst till vänster och pulken men en vit o en brun tass näst sist till höger.


 

Av Paula Karlsson Lindh - 31 januari 2013 12:58

Här kommer en del saker som jag har som mål under 2013. Med mina hästar då vill säga.


  • Kvicken ska lära sig gå rakt fram på ridbana.
  • Kvicken ska kunna ridas på volt utan att slå.
  • Kvicken ska gå en clear round med mig i år på nån tävling.
  • Aelsa ska ridas i alla gångarter på ridbana.
  • Hon ska kunna ta hjälperna.
  • Hon ska kunna ta tygeltagen utan att slå med huvudet.
  • Vill ha henne inkörd i sommar.
  • Aelsa går 3års testen med Sanna i maj.

Tycker inte det låter som att de skulle vara omöjliga mål i år....de kommer större mål nästa år, hihihi.





Av Paula Karlsson Lindh - 31 januari 2013 10:58

SS    




Snygg tröja till mig tycker jag, just nu på Cheval 999kr.



Lite nyheter vill ja bjuda på med.


       






Av Paula Karlsson Lindh - 31 januari 2013 10:09

Man kan väl säga at tja känner mig RÄTT uttråkad idag, hemma hela veckan med Rasmus som inte vill bli frisk. Usch va han hostar. När ja frågade i morse hur går det gubben kollade han på mig o svarade rätt ynkligt....vet inte mamma. Naaaaaw sötisen. 

Idag ska Becka o ja iväg o kika valp sen hem o greja med pollarna Ska försöka hinna ut o rida idag, får ta de i möra annars. Tråkigt men så e det.

Fick hjälp av tjejerna i morse med pollisarna, underbart. Jobbigt att ta ut alla varje möra, o fodra, vi har ju ändå 6st. Jaja. Hoppas vi blir av med Becki Busan snart annars blir ja galen.


// see ya

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards