paulamarie

Alla inlägg under januari 2013

Av Paula Karlsson Lindh - 21 januari 2013 07:15

Yes nu va man uppe då, känns bra de, trött som fan. Tagit ut hästarna witch the girls o fodrat dem. Nu bär det av till gymmet efter att vi släppt Rasmus på dagis.'

Jobbigt på möran, men fan va nice det känns bara man kommer iväg. Hörs senare babes.


Just de, saknar mina tjejpolare me. Ser er för sällan, hoppas vi får till deet nu då i feb. Kom igen nu, miss you.


  see ya

Av Paula Karlsson Lindh - 20 januari 2013 20:43

Men ni måste fan se detta, vill sååååååååå gärna ha detta så snyggt. Finns på Sadelmakeriet i Grums. Kan bi dyrt detta.


 

Av Paula Karlsson Lindh - 20 januari 2013 20:25

       


Det röda Schabraket o luvan e från Lamicell, älskar inte rött på nån av mina pollar faktiskt, men detta va ju ite rött rött.....snyggt e deet me. Hmm, tål att tänkas på.


Skydden älskar ja, tänkte på Aelsa. Det är ju unghästsydd för en billig peng.

Av Paula Karlsson Lindh - 20 januari 2013 20:02

Jupp en dag tidigt med vadå ra. Firade Rickards födelsedag idag. Han va så nöjd så böbben. Fick en Bacco sats med verktyg, skruvmejslar, kniv o hammare. Nöjd ska ja lova, sen öpnnade han Beckas ett par brallor WOX he loved them. Fick en skal av Julan, med en bild på han själv åkandes fyrhjuling på 2 hjul, hihihi. Fick en FOX jacka av mig och en tshirt ROCKSTAR och en egen laptop. GLAD GRABB!! Tror han fick en bra dag i dag trots allt. 

MAmma va här, B-M, Jenny o barnen, Madde o barnen fikade, kollade hästarna o kaninerna, tror ni mina syskonbarn älskar de här på landet eller, fritt spelrum, bara härja när vi e ute. Skit gött e det. Bjöd även på middag innan de drog hem, kyckling o korvgryta i sås o otatis o sallad. Va asgott sörrni.


Tack alla som gjorde Rickards dag så underbar.

Love you both sisters   

Av Paula Karlsson Lindh - 19 januari 2013 16:49

Ihhhhaaa, vilken häftig tur det vart. Jag o the girls red grannens väg ner till sjön. fan va pigga hästar vi hade. Ja bara tjhhhoo, Kvicke va fan helt stöllig han. Slog bakuter o ville bara springa hela tiden. Fan va de va skoj. Kom ner till sjön o där ville inte Kviken alls ut på sjön, han slog på en tvärnit o ba NEJ mamma ja går inte ut där, för sist vi skulle ut där va ja tvungen att sima o nu e det liiiiiiiiiiite kallare då..så NEJ. Men ed min övertalningsförmåga så jo då han gick ut på isen. Bara att de knakade i den o han blev stående o skakade lille böbben, så ja ja vi red samma väg tillbaka. Min stora polle e en fegis.  


Hem o mocka sen o fixa stallet. Härligt da.


Nu har ja duschat o sitter med en kallen o myser här. Ska till svägerskan ikväll da så de ska bli kul, lite go mat o inga barn sm härjar, ja de e inte mina i alla fall. Lite trött på dem nu igen. Men love them de gör ja.   


Tråkigt blev det med, tog beslutet att ta bort Maja idag då hon inte slutar pissa o skita inne. Nu räcker det känner ja, torkar efter henne jämt, fan inte nice. R.I.P Maja. Du fick lov att ha de gött i 10 år hos oss i alla fall.

Av Paula Karlsson Lindh - 18 januari 2013 14:13

Min granne har 6 st av denna underbara ras. Har haft äran att rida dem alla, ja de vuxna då, eftersom 2 av dem bara e föl ännu. Men helt underbara hästar. En dag vill jag äga en....vi får väl se.


         

Av Paula Karlsson Lindh - 18 januari 2013 14:08

         

Av Paula Karlsson Lindh - 18 januari 2013 14:06

Ja vad e detta, hmm, en jättemus hahahaha.




Becka ville inte va med

 



Inte Jullan heller

 



Henrik e ju aldrig normal han så va säger man....

   

Presentation


Nu ska det börja ridas på allvar. Följ mig o mina hästar.
Men detta är även en sida om min familj o deras o mina äventur.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad hette min första häst?
 Dixon
 Moelvy
 Can Way (svarten)
 Jannica
 Fly Me
 Upendo

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards